Föreningsform

Äger föreningen marken
Nej

Föreningens ekonomi
Inget beslutat. Avgiften har årligen höjts någon procent för att kompensera ökade kostnader

Kommande/Gjorda renoveringar
Föreningen har inte beslutat om någon större kommande reparation eller ombyggnad av fastigheterna. Kontrollerat 2019-01-22.

Utförda renoveringar:
- Kompletterat brandskydd i garage, gemensamhetslokal samt ventilationsluckor på gården.
- Genomfört fönsterfilterbyte i samtliga lägenheter.
-Tagit fram bygglov och satt igång arbetet för balkonginglasning.

Bredband
Kabel-TV och bredband via Telia Triple play. Obligatoriskt tillägg på månadsavgiften om 220 kr/mån.

Bilplats
30 garageplatser, varav 1 HCP-plats. 700 kr/månad.
9 parkeringsplatser. 400 kr/månad.
Anmälan sker till HSB.

Gemensamma utrymmen
Föreningen har en gemensamhetslokal samt en gästlägenhet som är tillgänglig för föreningens medlemmar. Lägenheten är utrustad med komplett kök, wc & dusch, 4st bäddar samt garderob & soffa.

Lägenheterna har varsitt rymligt förråd. Utrymmen för rullstols- och barnvagnsförvaring finns på samtliga entrévåningar. I entréplanet finns teknikutrymmen för undercentral, el och ventilation. Hushållssopor slängs i separat rum i varje byggnad.

Antal lägenheter i förening

Antal lokaler i förening

Ägande i föreningen
Föreningen accepterar delat ägande. Juridisk person accepteras ej.
Energideklaration
Energiklass: C
Energideklarationsdatum:
Energiprestanda: 77 kWh/m2 år

Föreningen har en egen hemsida:

Allmänt om föreningen
BRF Sillgrisslan är en förening som bildades 2011 och husen stod klara 2012. På föreningens fastighet finns det två flerbostadshus i fyra respektive fem våningar med totalt 68 bostadsrättslägenheter Föreningen förvärvade tomträtten till fastigheten 2011.

Ladda ned

Icon representing an icon